עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
אני צופה בערוץ קבלה לעם של בני ברוך
הערוץ שמכין אותי לחיים באמת ובכיף
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
אהבה  (1)
בלילה  (1)
ארכיון
קישורים לעיון

א.מלוא כל הארץ כבודו

29/07/2017 23:59
איילת רחמים

מלוא כל הארץ כבודו משמע שהכל יש מיש לבד מהרצון שהוא נברא יש מאין . 


נברא רק רצון לקבל הנאה ותענוג .כל עוד הרצון לקבל הזה מתראה לנו בצורתו הגשמית .

כלומר שרוצה לקבל הנאה ותענוג גשמי ,הוא גדור בנתונים מוגבלים ,שלא מאפשרים לו לקבל סיפוק מלא לרצונו הטבוע בו כצורך ליהנות באורח מספק ושלם. אי לזאת הוא נדחף להגשמת רצונו על חשבון כל הבא ליד ,בלי חשבון מיוחד . ולכן הוא עלול להתראות באופנים שליליים ביותר והרסניים ביותר .הרצון הזה לקבל הנאה ותענוג כשנברא הוא נברא קודם באופן רוחני . כנקודת רצון באין סוף . 

באין סוף הוא כבאור מופשט רוחני  שמתהווה ונעשה לרצון ממשי בהעלמה מעצמו . אין זה משנה את מהותו ואין זה משנה בו כלום . אין הידיעה אודותיו או אי ידיעה משנה לו . בעודו במצב רוחני הוא אוצר בחובו את כל מה שבו ומתראה כנקודה . שכל מה שבה יכול להתראות בבחינות שכנגדה . כלומר באם מי שנקב אותה להיות נקודה בעיגול ישפיע לה איזה מילוי נוסף לנקודה, מילוי שיבדיל אותה מהעיגול מהשוואת הצורה שבעיגול, כי בעיגול ונקודה במרכזו יש לנקודה הזו קבלת אור מכל סביבות צדדי הנקודה באופן שווה

יש הבחן בין נקודה במרכז, לבין העיגול סביבה ,ביחס לקירובו או ריחוקו ממנה .נאמר שזהו הבחן משמעותי שמראה פער גדול בין נותן למקבל בין נקודה לעיגול ,מצד אחד ומצד שני ,מבפנים הנקודה מקבלת אור שווה מכל סביבות צדדיה.  

באופן צורני . מהמילה צורות . יש צורות לרצון . הצורה היסודית שלו היא צורת העיגול וממנה מתראות צורות נוספות שבעצם צורתן היא מה שמבדילות את העיגול מהצורות שמתגלות מלבד עיגולים . לכן הן נקראות בחינות, כי נבחנות ביחס לעיגול . אלמלא הצמצום של העיגול לכדי נקודה ונקודות נוספות כגלדי בצל ,לא היה הבחן כלל בעיגול

 

מכל שכן ביושר

אוסף נקודות יוצר קו

פסיכולוגיה צורנית

צורת העיגול היא צורה שווה מכל צדדיה . מה שמלמד לראות שהכול בהשוואה אחת ,אולם משנקודה שהיא עיגול ביסודה מגלה את מי שנקב אותה ועשאה נקודה באמצע העיגול האחד הגדול, יש כבר הבחנה במישהו שפועל בה .הבחנה זו היא הבחנה ראשונה בארבע בחינות דאור ישר . משיש הבחנה זו העיגול מתרחב בטיפה חשובה ביותר להמשך גילויו את עצמו כנברא. מאחר ואמרנו שיש עיגולים ויושר הרי שכל הבחנה תבוא במינימום שניים . המבחין בעיגול מן הסתם מבחין גם ביושר במידת מה . וזה אומר שאם ברצון לקבל מדובר, אז רוצה הוא לקבל את כל מה שיש בעיגול הכולל וגם רוצה הוא הבחנות ביושר . כלומר רוצה הוא מצב של יכולת להבדיל בינו לבין העיגול מצד אחד ומצד שני לא להיות קטן מהעיגול ,כי רוצה הוא לקבל את כל הגודל וכל מה שיש בו בפנים . ולכן הוא ממשיך נקודות נקובות מהעיגול הקודם ומכייל עצמו ליושר . איך נוצר קו ?מאוסף נקודות . נקודה ועוד נקודה זו תחת זו מותחת קו יורד או עולה ולכל צדדיו .

מה זה אומר לנו? שבמוח שלנו יש לנו אפשרות מיוחדת לצייר התנהלות עבור הרצון הזה שלנו לקבל הנאה ותענוג . ככה שבמקום להיות מנוהלים על ידי טבעו של הרצון שמגשים לנו את עצמו בצורת מקבל לתועלת עצמו ובזאת משאיר אותנו כדורכים במקום ולא זזים לשום מקום טוב,כי כל עמידה במקום היא מות לרצון  ,רק דורכים על אותו מקום וסובלים ממחסור בתענוג . מלמד אותנו שיש מצב שנוכל להראות לרצון הזה צורת התנהלות משתלמת יותר לנו ולחברינו למשפחותינו ולכל יקירנו . גם נהנה יותר ולא רק יותר גם נפצח את חידת קיומו של הרצון הזה, שטבוע באנושות והעביר אותה על דעתה כבר אלפי שנות התפתחות בסבל שכבר בלתי נסבל.

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: