עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
אני צופה בערוץ קבלה לעם של בני ברוך
הערוץ שמכין אותי לחיים באמת ובכיף
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
אהבה  (1)
בלילה  (1)
ארכיון
קישורים לעיון

על קצה המזלג-

04/01/2018 18:26
איילת רחמים
היה היה פעם אנושות בעולם.
 יום בהיר אחד קראו לה אדם .
אותו אדם הרים עיניים והתבונן סביבו ובנקודה קטנה ומרכזית שבליבו הרגיש שהוא לא מרגיש בעצם אף אחד חוץ מאת עצמו 
. זה גרם לו להרגיש שהוא לבד בעולם .
אומנם שמחוצה לו אנשים נולדים, חיים למשך תקופת חיים ומתים.
מחזוריות של תקופות חיים ובתוכם הפסקים לפרקים וחוזר ונשנה .
פרק של תקופת חיים, עבר על גופו המזדקן ,במהלכם עברו על רגשותיו אינספור מצבים בהן רצונות ומחשבות .
כל מה שעבר עליו חלף הלך לו ומה שנשאר גם הוא נעלם בשינה .
אף רצון שלו לא בא על סיפוקו המלא .וכפי הנראה אין אדם מת וחצי תאוותו בידו . אז בשביל מה חיים ? 
בסיבובים מחזוריים מתים חיים מה הקטע ? 
מי המבוגר האחראי פה במציאות הזו ? 
מי מנהל את המחזוריות הזו ? 
שלא נדבר על מי מנהל את מה שקורה בעצם בתוך החיים האלה, בין בני אדם .ובאדם עצמו .מה פה לא תקין ?
הטבע מופלא וגאוני 
אך האדם בטבע לא מרוצה .
חצי תאוותו לא מספקת אותו ,לא בחייו ובטח לא במותו. 
אותו אדם שחי ומת תקופות חיים רבות ולא השיג שלמות,כשחצי תאוותו נשארת בידו שוב ושוב.חוזר ונשנה. חי מת חי מת .
הוא  נעצר רגע בצהרי היום  והתיישב על סלע . רגע אחד אמר לעצמו ,.אם אני עתיד לסיים את תקופת חיי אלה ושוב לגמור באותו מצב וחוזר חלילה ובנוסף לזה החיים המתחדשים לא נראים במציאות כנעשים יותר איכותיים ומהנים .מה גם שרוב חיי רדופי סבל מכאובים ופחד מהעתיד .הייתי מניח שבשביל עצמי לא כדאי לחיות.. אין טעם לחיי .הייתי מניח שטוב מותי מחיי ,רק שלצערי גם המוות לא נראה וודאי . כל עוד אני פה יושב על סלע ומתבונן במציאות שבה נמצא אדם ,כאנושות אחת שמתגלגלת על ציר הזמן ,חסר מילוי ותכלית ,זו ללא ספק בעיה .זה לא חיים זו בעיה גדולה וגם במוות אין לו נחמה .
מסתבר שהבעיה הזו נופלת פה עלי ודוחקת בי לראות שמישהו סגר עלי פה מחנה .כי אם נגיד שאמות בבוא העת והאנושות במציאות הזו לא תפתור את הבעיה ,הרי שאוולד לבעיה הזו במצב עוד יותר בעייתי ולוחץ. 
מהמחנה הזה אין לאן לברוח . מי זה שחנה עלי מחנה ? איך הוא חשב לצאת מזה ? 
אם נגיד שאדם אחד, שכל פרקי חיי האנושות עברו עליו שתי וערב .הלוך וחזור. וודאי שהוא למוד נסיון וכבר חקוק בתודעתו שהמציאות הזו היא מחנה וכל נסיון לברוח ממנו יבזבז לו זמן יקר .מה אם כן יעשה ? ונגיד שהוא מוכן בזאת הפעם לעמוד מול המצב כמו גבר . לוקח בחשבון את הרשימות הפתוחות וגם את אלה שעדיין סגורות .לוקח הכל על כתפו ועל ליבו ומוכן לעבד את הנתונים מחדש.מה הוא מוצא? 
מוצא עצמו חסר ישע . כלום מעולם לא היה חסר לו כמו שחסרה לו כעת הצלה . ולא שהוא צריך הצלה כדי לחיות ,אלא שהוא צריך הצלה ,כדי להשלים במציאות הזו רצון של אותו כוח על אנושי, נקרא לו בורא, שעשה כזה מעשה .
מהרשימות והחקירות שהתאספו לתודעת האדם משך הדורות, הוא קרא כתוב שאומר שמחשבת הבריאה היא להייטיב לנבראיו .וכתוב שתכונת הבורא היא תכונת ההשפעה ותכונת הנברא היא תכונת הקבלה . שכל מה שנברא זה רצון . והרצון הוא מהבורא .בן אדם לא יכול לקנות רצון מעצמו .הוא מקבל רצון מכוח עליון קל וחומר מילוי לאותו רצון .
המקובלים אומרים שאדם חווה את המציאות מהתכונות שלו . כלומר שאם הוא ישנה את תכונתו הוא יראה מציאות אחרת .
כלומר אם אדם ישנה תכונתו מלקבל למשפיע הוא אמור לצאת מהמחנה ההוא שסגר עליו . 
נניח כך : לחיות בשביל עצמי ברור לי כבר שלא כדאי. 
המלאכה מרובה והזמן קצר .
להפך תכונת מקבל למשפיע זה בלתי אפשרי .נגיד לסדר כוונה דלהשפיע על הרצון לקבל זה כבר יותר מתקבל על הדעת כאפשרי .
אותו אדם שבתוכו כל האנושות על כל הרשימות שעברו ועוד יעברו עליו מגבש החלטה עזה ונחושה לנצח את הצרה הזו .
מה שבטוח הוא צריך המון עזרה . מאין יבוא עזרי ? 

עזרי מעם ה עושה שמים וארץ.
אל יתן למוט רגליך
אל ינום שומרך .
ה שומרך ה צילך על יד ימינך 
ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם .

בלילות ירח מלא היה מדבר עם עצמו לפתע הוא שם לב שיכול להיות שיש איזה מישהו  שעונה לו ,לבד ממנו עצמו כי הוא מקבל צורות שמתנגדות לרצונות שלו עצמו. 
הוא כעס מזה וניסה בכל כוחו לדחות את הקול הזה .זה היה פשוט לעשות .הוא ביטל אותו .התעלם ממנו .רק שבסופו של יום ,הוא ראה שהמתנגד ההוא ,מסתתר וכמו היה מחכה לרגע שיכול לקפוץ ולהתנגד.
להיות אדם זה כנראה לא מה שחשבתי כל חיי.
להיות אדם זה לא למלא את רצונותי הטבעיים .למלא את רצונותיי הטבעיים זה אינסטינקט כמו של דרגת החי בטבע. אצל האדם זה בתוספת עיבוד המזון ויכולת להשתמש בטבע לצורכי עצמו . כל זה כל עוד היה האדם משתמש כדי צורכו באופן שלא יגונה ולא ישובח הרי שהטבע והוא היו בהרמוניה .אך עדיין האדם בזה לא מסתפק .יש לו להבדיל מהחי הרגשת עצמאות ושכל לבחון נתונים ולנוע לעבר שינויים ולחקור את החיים. 
אחרי אלפי שנות גלגולים ,עם חילופי הדורות המציאות משתנה ומשתכללת בתחומי החיים 
כל השינויים סובבים סביב אותה צורה וללא שינוי מהותי משמעותי , שמביא פתרון לבעיה .יש תרופות לדיכאון לחרדות ללחץ דם וכולסטרול ולמיני תחלואי הגוף הביולוגי בשביל לשרוד עוד יום, אך אין מזור לרצון להתמלא בשלמות ועונג .
בצורה הזו המנוע האנושי מפרפר באויר לוחץ על הגז ונוסע להרס עצמי למוות זמני .כמו שנגמר הגז וברגע הבא מישהו מביא ג'ריקן וממלא למיכל ושוב נולד לחיים כמתעורר לסיבוב נוסף .ההורים כבר שבורים הלחצים יותר גדולים המערכות החברתיות כגון בתי הספר גני ילדים וכדומה הפכו להיות סיוט רצוף סבל ,של הורים וילדים . ראשי מדינות מושחתים .
היה היה פעם עולם מופלא ,מאתגר .עם השנים גם העולם הזדקן וכבר אין לאנשים כוח לפצח את תכלית החיים. אבל לא אלמן ישראל .בתוך הכאוס והמבוכה הזו בתקופת חיים עתיקה קרתה נקודת מפנה מדהימה , התגלה במציאות אדם שפיצח את חוסר השלמות .הוא ראה מסוף העולם ועד סופו והעלה על הכתב את גילויו. אותו אדם הוא לא איש אחד . הוא כאנושות אחת שמקובצת באדם אחד . מוחו וליבו כמערכת מורכבת מכל הקיים בבריאה כולל הנעלם שבה. 
כל הנתונים נמצאים בתוכו ונפרשים לפניו כמו רשימות ארוכות וקצרות . קצרות וארוכות. 
מרגע זה התפצלה הציויליזציה לשניים. המקובלים שהחלו  כקומץ אנשים שעסקו ועוסקים בתיקון האדם עד לשלמותו הנרצית בעולם . .גם העולם מתפצל בעצמו אבל לא אדבר על זה במאמר הזה.
ובעולם הזה כאמור חיה אנושות כללית שבתוכה עמים ותרבויות שונות שכולם בעצם חיים את תקופת החיים ומתים וחצי תאוותם בידם. 
המתנהלים בצורה טבעית מתפתחים מדחף אגואיסטי שלא בהכרח מודע . האגואיזים באופן הדרגתי גודל מדור לדור ומטפח את האינדבידואליזם שמושך את השמיכה רק לכיוון שלו ומגלה את שנאתו לכל מי שהוא לא הוא עצמו .שנאה אכזריות רוע מלחמות הרס כל הרע שבעולם מטופטף לחברה האנושית דרך האגו .השליליות נערמת  באופן צרוף  עם הזמן ונעשית לאוייב מס 1 של האדם שמופיע במחזוריות של חיים ומוות וחוזר לחיים לאותו עולם חסר תיקון. האגו בשיא התפתחותו מגיע למצב שאין לו יותר לאן לגדול והופך להיות הרסני באופן גורף ,תוך שהוא כבר ניצל את אוצרות הטבע לאינטרס אינדבידואליסטי .השפעתו יצרה השפעת סביבה שערכיה נפולים וירודים .התרבות מתפוררת, האמונות הופכות טפלות ,התא החמולאי הפך היסטוריה ,התא המשפחתי הקטן מתפרק או נעשה עיסקי 
האיזון בטבע מופר באופן תדיר .
הטבע פועל בחוקיות קבועה ומוחלטת ולטבע אין שיקולים שנוטים לטובת אינטרס אישי .הטבע נמשך להומאוסטאזיס והוא מתאזן באסונות טבע והיתדרדרות באיכות הסביבה ואיכות החיים אולם כחוט השני לאורכו של ציר הזמן גם נפתחו רשימות מעולם התיקון בזכות  קבוצת המקובלים  .נפתחו ויצאו בהדרגה  הרשימות והחלו מתממשות לעבר השלמות הנרצית.בשיטה שהלכה והתפתחה והשתנתה בהתאמה לכל דור ודור.
 אותו קומץ אנשים שנשמעו בתקופת בבל לקריאה של אברהם מי לה' אלי 'עם הדורות התרחבה והפכה לעם משכיל וחכם .יצאו מתוכו גדולי עולם שהנהיגו את העם עד לשבירה של שני בתי מקדש . ועדיין התיקון השלם לא נשלם בקרב כולם .
כל אחד נושא בחייו ניצוץ מהשבירה שנעשתה עוד בטרם נגלה אדם בעולם .הניצוץ חבוי ונסתר כנקודה בליבו של האדם . הנקודה הזו יכולה להישאר טמונה בלב כעקרה וכבויה ביחס האדם כלפיה , אך אותותיה ניכרים ומשפיעים באופן גלוי וחד משמעי על איכות חייו . כי היא נקודת האור שמחיה אותו ומקושרת למקור האור לשורש הבריאה. התעלמות ממנה אינה משנה את תכליתה ואת החוקיות שטמונה בה כגן רוחני . 
אברהם אבינו שינה את הגנטיקה של האדם המתוקן.
האדם המתוקן הוא מלשון השם אדם שמשמעותו אדמה לעליון . להיות דומה לעליון. 
חכמת הקבלה מלמדת את מחשבת הבריאה ואת שיטת התיקון היחידה שעוסקת באופן חד משמעי בתיקון האדם .ספר הזוהר נכתב מגמר התיקון וטומן בחובו 125 מדרגות של שלבי התיקון ועולמות נוספים שמתגלים לאדם המתוקן. כל אחד מתקן את חלקו במערכת .ומחזיר נשמתו לשורשה בעודו בגוף חי בעולם הזה.
עניין התיקון הוא זכות מופלאה והרפתקאת חיים מעצימה בכוחות שלא נגלים לאדם שלא התוודע לסגולת הלימוד .חכמה זו איננה כשאר חכמות העולם .הלימוד אומנם עיוני אך הוא לימוד שעיקרו לא נתפס בשכל הקטן ובהגיון המוכר וידוע אלא שהלימוד מעורר בלומד מצב שנקרא נשמת אדם תלמדנו.
מתפתח בתלמיד חוש נוסף שדרכו הוא רוכש קניינים רוחניים .
לתלמיד מקובל יש רב ספרים קבוצה .
מרגע שהקב"ה שם ידו של אדם על גורל הטוב ואומר לו קח לך ,מביאו לרב ספרים וקבוצה ועימה הוא מתפתח למדרגת אדם בבריאה.

edyaGemini
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: