עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
אני צופה בערוץ קבלה לעם של בני ברוך
הערוץ שמכין אותי לחיים באמת ובכיף
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
אהבה  (1)
בלילה  (1)
ארכיון
קישורים לעיון

והנחש היה עירום

11/08/2018 09:11
איילת רחמים
וְהַנָּחָשׁ, הָיָה עָרוּם, חסר לבוש ,חסר דעת כיצד לנהוג נכון עם הטוב והרע שבחייו .מִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה, אֲשֶׁר עָשָׂה יְהוָה אֱלֹהִים; וַיֹּאמֶר, אֶל-הָאִשָּׁה, אַף כִּי-אָמַר אֱלֹהִים, לֹא תֹאכְלוּ מִכֹּל עֵץ הַגָּן.  ב וַתֹּאמֶר הָאִשָּׁה, אֶל-הַנָּחָשׁ:  מִפְּרִי עֵץ-הַגָּן, נֹאכֵל.  ג וּמִפְּרִי הָעֵץ, אֲשֶׁר בְּתוֹךְ-הַגָּן--אָמַר אֱלֹהִים לֹא תֹאכְלוּ מִמֶּנּוּ,
 מהו פרי העץ אשר בתוך הגן ? שעליו נאמר לא תאכלו ממנו . וְלֹא תִגְּעוּ בּוֹ:  פֶּן-תְּמֻתוּן.
 והאישה הוסיפה ולא תגעו בו . מדוע הוסיפה החמרה על מוצא פי ה' ? יש בכל זאת הבדל גדול בין לגעת לבין לאכול .שבאכילה יש טעמים וכדי שביעה ואפילו עוררות של חוש הרעב לעוד ויותר .ובנגיעה מה יש?  יש הבחן צורה גודל סוג וכן הלאה .לגעת בו לא אסר, לאכול ממנו אסר . ומהו איסור מפי עליון ? למה אב יאסור משהו על בנו חביבו ? אם לא מאהבתו אותו לומר לו בני הנחמד אסור משמע אי אפשר . אי אפשר לאכול ממנו, כי ביום אוכלך ממנו מות תמות . מה הכוונה מות תמות, הרי אכלו ממנו ולא מתו . מה אם כן מת ? הרי נאמר מות תמות . ובכן מת הקשר המדבר עם העליון הבורא . היחסים המופלאים בין בורא לנבראכשהות בגן עדן מקדם . מה משמעות המילה מקדם ? ממה שקדם לאדם ולעולם . 
אותו קשר מופלא ובלתי נתפס בשכל הקטן של דרגת החי יכול צריך וחייב להיתקשר בין האדם לבורא  בדרגת המדבר בבריאה באדם טמונה משאלת לב לחזור לשורשו להכיר את בוראו ולהתייחד עימו באהבה נצחית ואינסופית .
 ד וַיֹּאמֶר הַנָּחָשׁ, אֶל-הָאִשָּׁה:  לֹא-מוֹת, תְּמֻתוּן.  ה כִּי, יֹדֵעַ אֱלֹהִים, כִּי בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ, וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם; וִהְיִיתֶם, כֵּאלֹהִים, יֹדְעֵי, טוֹב וָרָע.
מי שלח את הנחש להגיד לאדם דרך אשתו שלדעת טוב ורע ,זה לדעת את האלוקים ?   ו וַתֵּרֶא הָאִשָּׁה כִּי טוֹב הָעֵץ לְמַאֲכָל וְכִי תַאֲוָה-הוּא לָעֵינַיִם, וְנֶחְמָד הָעֵץ לְהַשְׂכִּיל, וַתִּקַּח מִפִּרְיוֹ, וַתֹּאכַל; וַתִּתֵּן גַּם-לְאִישָׁהּ עִמָּהּ, וַיֹּאכַל.  ז וַתִּפָּקַחְנָה, עֵינֵי שְׁנֵיהֶם, וַיֵּדְעוּ, כִּי עֵירֻמִּם הֵם; וַיִּתְפְּרוּ עֲלֵה תְאֵנָה, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת.  ח וַיִּשְׁמְעוּ אֶת-קוֹל יְהוָה אֱלֹהִים, מִתְהַלֵּךְ בַּגָּן--לְרוּחַ הַיּוֹם; וַיִּתְחַבֵּא הָאָדָם וְאִשְׁתּוֹ, מִפְּנֵי יְהוָה אֱלֹהִים, בְּתוֹךְ, עֵץ הַגָּן.  ט וַיִּקְרָא יְהוָה אֱלֹהִים, אֶל-הָאָדָם; וַיֹּאמֶר לוֹ, אַיֶּכָּה.  י וַיֹּאמֶר, אֶת-קֹלְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן; וָאִירָא כִּי-עֵירֹם אָנֹכִי, וָאֵחָבֵא.  יא וַיֹּאמֶר--מִי הִגִּיד לְךָ, כִּי עֵירֹם אָתָּה; הֲמִן-הָעֵץ, אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לְבִלְתִּי אֲכָל-מִמֶּנּוּ--אָכָלְתָּ. 
 יב וַיֹּאמֶר, הָאָדָם:  הָאִשָּׁה אֲשֶׁר נָתַתָּה עִמָּדִי, הִוא נָתְנָה-לִּי מִן-הָעֵץ וָאֹכֵל.  יג וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים לָאִשָּׁה, מַה-זֹּאת עָשִׂית; וַתֹּאמֶר, הָאִשָּׁה, הַנָּחָשׁ הִשִּׁיאַנִי, וָאֹכֵל.  יד וַיֹּאמֶר יְהוָה אֱלֹהִים אֶל-הַנָּחָשׁ, כִּי עָשִׂיתָ זֹּאת, אָרוּר אַתָּה מִכָּל-הַבְּהֵמָה, וּמִכֹּל חַיַּת הַשָּׂדֶה; עַל-גְּחֹנְךָ תֵלֵךְ, וְעָפָר תֹּאכַל כָּל-יְמֵי חַיֶּיךָ.  טו וְאֵיבָה אָשִׁית, בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה, וּבֵין זַרְעֲךָ, וּבֵין זַרְעָהּ:  הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ, וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב.  {ס}  טז אֶל-הָאִשָּׁה אָמַר, הַרְבָּה אַרְבֶּה עִצְּבוֹנֵךְ וְהֵרֹנֵךְ--בְּעֶצֶב, תֵּלְדִי בָנִים; וְאֶל-אִישֵׁךְ, תְּשׁוּקָתֵךְ, וְהוּא, יִמְשָׁל-בָּךְ.  {ס}  יז וּלְאָדָם אָמַר, כִּי-שָׁמַעְתָּ לְקוֹל אִשְׁתֶּךָ, וַתֹּאכַל מִן-הָעֵץ, אֲשֶׁר צִוִּיתִיךָ לֵאמֹר לֹא תֹאכַל מִמֶּנּוּ--אֲרוּרָה הָאֲדָמָה, בַּעֲבוּרֶךָ, בְּעִצָּבוֹן תֹּאכְלֶנָּה, כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ.  יח וְקוֹץ וְדַרְדַּר, תַּצְמִיחַ לָךְ; וְאָכַלְתָּ, אֶת-עֵשֶׂב הַשָּׂדֶה.  יט בְּזֵעַת אַפֶּיךָ, תֹּאכַל לֶחֶם, עַד שׁוּבְךָ אֶל-הָאֲדָמָה, כִּי מִמֶּנָּה לֻקָּחְתָּ:  כִּי-עָפָר אַתָּה, וְאֶל-עָפָר תָּשׁוּב.  
בזוהר הקדוש כתוב ;והמשכילים יזהירו כזוהר הרקיע .
כתוב והמשכילים ,לא והמאמינים .משמע שישנה השכלה בכל הנוגע לגן העדן מקדם .משמע שישנה השכלה בכל הנוגע לעץ הדעת טו"ר . משמע שעלינו להשכיל משהו חשוב ויקר אודות החיים שלנו עלי אדמות .האדמה שאררה ה'. 
אם אררה ה' ודאי הוא שלצורך הבן הנחמד שלו עשה כן . 
לדעת את בוראנו עד כדי הבנה מספקת בחוש .מה שנקרא כל עצמותי תאמרנה מי כמוך באלים אדני . 
 ופחות מזה חיינו אינם חיים ,אלא משברים התגוננות והישרדות ומלחמות פנימיות וחיצוניות . ושבר על שבר . 
ואת כל תולדות השמים והארץ גילה לבניו אוהביו . 
 הקול קורא לבנים מעומק ההויה .
 "שובה ישראל עד ה' אלקיך, 
 http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/31684?/heb/content/view/full/31684&main

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: