עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
אני צופה בערוץ קבלה לעם של בני ברוך
הערוץ שמכין אותי לחיים באמת ובכיף
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
אהבה  (1)
בלילה  (1)
ארכיון
קישורים לעיון

איכה ?

11/08/2018 09:14
איילת רחמים
וַיִּקְרָא יְהוָה אֱלֹהִים, אֶל-הָאָדָם; וַיֹּאמֶר לוֹ, אַיֶּכָּה.  י וַיֹּאמֶר, אֶת-קֹלְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן; וָאִירָא כִּי-עֵירֹם אָנֹכִי, וָאֵחָבֵא.
איך זה שאדם שומע עדיין את קול ה' הרי כתוב ביום אכלך ממנו מות תומת ? 
כתבתי בפוסט הקודם, שהכונה בנאמר מות יומת ,זה שמת הקשר עם העליון נותק  .את קולך שמעתי בגן ואירא . שקודם שמע את קול ה' ולא היה ירא . וכעת הוא לא מסוגל לשמוע את קול ה' ולא להתחבא . 
כלומר מה שמת איננו הקשר עם העליון .הקשר עם העליון הוא קשר בל ינתק לעולם ,אלא שמצד האדם, הוא בורח מזה הקשר . מתעלם ממנו .מתחבא .
וכ"כ למה ? כי עירום אנוכי . אין לי מסך אין עלי כיסוי מפני התענוג הזה שבגן .
התענוג שבו שנינו בגן עדן מקדם .
 כתוב וַתִּפָּקַחְנָה, עֵינֵי שְׁנֵיהֶם, וַיֵּדְעוּ, כִּי עֵירֻמִּם הֵם; וַיִּתְפְּרוּ עֲלֵה תְאֵנָה, וַיַּעֲשׂוּ לָהֶם חֲגֹרֹת. 
עלה תאנה שתפרו וחגורות שעשו הם אלה ששמרו עליהם מפני הנפילה הבאה .
 וַיְגָרֶשׁ, אֶת-הָאָדָם; וַיַּשְׁכֵּן מִקֶּדֶם לְגַן-עֵדֶן אֶת-הַכְּרֻבִים, וְאֵת לַהַט הַחֶרֶב הַמִּתְהַפֶּכֶת, לִשְׁמֹר, אֶת-דֶּרֶךְ עֵץ הַחַיִּים.  {ס}
משמע שבכל זאת עם עלה תאנה שתפרו וחגורות שעשו ובכל זאת הנפילה התרחשה .משמע מכאן שהכל נעשה במכוון מלמעלה לצורך התיקון .עלה התאנה והחגורות הן תיקונים שנעשו לצורך הגירוש מגן העדן מקדם .וכתוב 
 וַיְגָרֶשׁ, אֶת-הָאָדָם; וַיַּשְׁכֵּן מִקֶּדֶם לְגַן-עֵדֶן אֶת-הַכְּרֻבִים, וְאֵת לַהַט הַחֶרֶב הַמִּתְהַפֶּכֶת, לִשְׁמֹר, אֶת-דֶּרֶךְ עֵץ הַחַיִּים.  {ס}
לשמור את דרך עץ החיים נאמר אחרי הגירוש והתיקון שהוזכר .על הפשט הסתום אםשר לומר שהיה להם לבוש כלשהו אם ניתן לראות בעלה תאנה וחגורות לבוש .אולם צריכים אנו לקחת טוב בחשבון שאין לנו מושג ברוחניות והכתוב לא מספר לנו אודות חפצים גשמיים. התורה מדברת בלשון בני אדם אך אין היא מתכוונת לאף עניין גשמי .אלא לרוחניות .
 צריך בן אדם לחקור פועלו ,לדעת את בוראו ולעבדו .
לעובדו או לעבוד את בהמתו המדדה למות בטוח  וחצי תאותו בידו ורוב חייו הבל וריק סבל ומכאובים ורע כל היום .
לעובדו זה נשמע עול .ואכן בהתחלה זה עול על נפש עיפה ורצוצה .אך כשטיפת אור חודרת מבעד ללאות עולם חדש מציץ מן הכרחים ... ככתוב טעמו וראו כי טוב ה'. 
וכתוב שזו עבודת ה'. הוא העובד . הוא עשה עושה ויעשה לכל המעשים . ואנחנו מה ?  מי שזוכה נקרא בן היכלה דמלכה . מי שזוכה נקרא משרתו של מלך חשוב וגדול .מי שהבורא שם את ידו על גורל הטוב ואומר לו קח לך . אין טוב בעולם שלנו אלא תורה . והתורה איננה מה שהשכל הגשמי הדבוק לטבע האדם חושב .


כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: